💞💕💗 فرشته ی آسمانی 💞💕💗

#قصه

1398/3/6 22:13
نویسنده : F_Matin
248 بازدید
اشتراک گذاری

آی #قصه قصه قصه 🌸🌸🌸 آماده می‌شدیم تا به میهمانی برویم، مامانم لباس‌های علی، داداش کوچکم را تنش می‌‌کرد، داداشم علی پنج سال بیشتر نداشت. همان موقع بود که جیغ و داد علی بالا رفت، با تعجب گفتیم: چی شده؟! مامانم گفت: علی لجبازی می‌کند. او اصرار دارد که با همین لباس راحتی میهمانی بیاید! علی مامانم را کلافه کرده بود. مامانم بهش می‌گفت: آخه پسر جان ما باید موقع میهمانی رفتن، لباس‌های خوبمان را بپوشیم.🌼

 ولی علی بازهم حرف خودش را میزد. اینجا بود که بابام وارد اتاق شد. رو کرد به علی و گفت: اشکالی ندارد تو با همین لباس به میهمانی بیا! اما اگه بهت خندیدند و تمسخرت کردند، تقصیر خودت هست. درکمال تعجب دیدیم علی پا شد و لباسهایش را عوض کرد، لباسهای بیرونش را پوشید. بابام می‌دانست که علی هم مثل همه مردم دوست دارد، دیگران او را تحسین و تعریف کنند.بابام می‌دانست که علی با اینکه لجبازی می‌کند، خوب می‌داندکه میهمانی رفتن آداب و رسوم دارد. بله بچه ها! مسجد خانه خداست، ما وقتی که به مسجد می‌رویم، میهمان خداوند هستیم، و خدا صاحب خانه هست، این میهمانی هم، مثل همه میهمانی‌ها آداب و رسوم خودش را دارد.
خوب بچه‌ها من حالا چند تا سؤال می‌پرسم شما جواب بدهید. 
1. نام یکی از سوره‌های قرآن کریم است که به اسم یکی از روزهای هفته است؟ بله، بارک الله، جمعه، که هم سوره‌ای در قرآن است و هم یکی از روزهای هفته.
حرف اول جمعه را روی تابلو می‌نویسیم.
2. حالا اگر یک حرف به آخر این (جیم) اضافه کنیم می‌شود معنای پدر بزرگ؟ آفرین (جد) که یعنی، پدربزرگ.
3. اگریک حرف دیگر را به آن اضافه کنیم اسم یکی ازشهرهای عربستان می‌شود که حاجی ها قبل از رفتن به مکه به آن شهر می‌روند؟ بله جده.
4. حالا خیلی سریع بگویید چه حرفی به اول جده اضافه کنیم تا یکی از واجبات نماز درست می‌شود؟ آفرین، سین که بشود (سجده)
5. حالا اگر حرف آخر را برداریم و به جای آن یک حرف جدید در اول آن کلمه بگذاریم می‌شود محل عبادت مسلمانان؟ بله، آفرین، (مسجد)                                                                                   

مسجد محلی است برای عبادت مسلمانان. به محل عبادت مسیحیان، کلیسا می‌گویند. به محل عبادت یهودیان؛ معبد و به محل عبادت مسلمانان، مسجد می‌گویند. مربی در اینجا بی‌مقدمه شعر مسجد را می‌خواند.
    دویدم و دویدم  🌷   به مسجدی رسیدم
    مسجد باصفایی 🌷    قشنگ و دلربایی
    مردم با اراده       🌷  تمیز و پاک و ساده
    جوان وکودک و پیر   🌷 چو دانه‌های زنجیر
    نشسته در پیش هم   🌷  متحد و منظم

عجب جماعتی بود  🌷   راستی که خیلی خوب بود.
    آقای با وقاری   🌷  عالِم روزگاری.
    جلوی مردم ایستاد   🌷  خرم وشاد وآزاد.
    نماز ما به پا شد   🌷   خدا انیس ما شد.                خب حالا کی می‌تونه اسم چندتا مسجد رو ببره؟ معمولاً بچه‌ها اسم مسجد محل خود و مساجد معروف را می‌برند. اگر مسجد جمکران را ذکر نکردند، مربی محترم آن را به صورت معما مطرح کند.🌸
😍معما: نام مسجدی است که به دستور امام زمان (عج) ساخته شده و شب‌های چهارشنبه، مردم از سراسر ایران برای زیارت به آن مسجد می‌روند؟ بارک الله؛ مسجد مقدس جمکران در کنار شهر مقدس قم می‌باشد. حالا همه آماده باشند تا با هم وارد یک مسجد بشویم، با من همراه شوید. اما حواسمون باشه مسجد رفتن آداب داره باید آداب مسجد را رعایت کنیم.آداب رفتن به خانه خدا، مسجد😍پیامبر فرمود: بهترین مردم کسی است که اول از همه وارد مسجد شود و آخر از همه خارج شود.🌹پیامبر فرمود: با آرامش وطمانینه وارد مسجد بشوید.🌹در مسجد سخن بیهوده نگویید قرآن بخوانید و ذکر خدا را بگویید و به امور خیریه مشغول شوید.

🌸مسجد،خانه خدا

مسجد یک خانه ی پاک

مسجد جای نماز است

🌸جای رکوع و سجده

جای راز و نیاز است

مسجد اصل و اساسش

تقوا هست و طهارت

🌸این خانه ی خدایی

جای زهد و عبادت

یک مۆمن مسلمان

در مسجد هم تمیز است

این بنده ی پاکیزه

🌸پیش خدا عزیز است                                                                                                                                                                                                                                                                              ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 🌼فرشته ی آسمانی 🌼

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)


7 خرداد 98 1:27
چه زیبا^^